Kako kofein deluje na organizam

Tačno je da kofein može da stvori zavisnost, ali istovremeno ima i brojna blagotvorna dejstva na organizam. Isto tako, ne sadrži samo kafa kofein.

RASPOLOŽENJE
Rizik od depresije se smanjuje za 20% kod žena koje dnevno unesu 300-400mg kofeina, pokazalo je istraživanje Harvardove škole za javno zdravlje. Kofein deluje na hemikalije u mozgu, serotonin i dopamin.

PAMĆENJE
Dnevni unos od 200mg kofeina povećava dugotrajnu memoriju, pokazalo je jedno nedavno istraživanje.

SRCE
Dnevni unos 200-300mg kofeina može da pomogne srcu da bolje radi, jer poboljšava cirkulaciju u stanju mirovanja.

KOŽA
Žene koje konzumiraju oko 200mg kofeina dnevno, imaju značajno niži rizik od bazocelularnog karcinoma, otkrilo je istraživanje iz 2012. godine.

JETRA
Konzumiranje 200mg kofeina dnevno izgleda da štiti jetru od bolesti, uključujući i cirozu.

ENERGIJA
Unošenje određene količine kofeina sat vremena pre sportske aktivnosti može da poboljša rezultate.

RIZIK OD DIJABETESA
Konzumiranje kafe/kofeina može da smanji rizik od dijebetesa tip 2, pokazala je Harvardova analiza 28 istraživanja.

STOPALA
Konzumiranje kafe/kofeina  može da smanji rizik od gihta kod muškaraca. Kofein snižava nivo mokraćne kiseline u krvi.

 

Napomena: Kafa nije jedini izvor kofeina. Kofein sadrže crni čaj, zeleni čaj (nešto manje), kakao (manje) i brojni gazirani osvežavajući napici, neki čak i više nego kafa (ako sadrže kofein, količina mora da bude navedena u deklaraciji)


Izvor: www.prevention.com